CAYMA HAKKI (İADE, DEĞİŞİM) KOŞULLARI

1.AMAÇ:

E-ticaret alışverişlerinde Cayma Hakkı (İade ve Değişim) koşullarının belirlenmesidir.

2. KAPSAM:

İşbu prosedür, www.nextof.com.tr internet sitesinden alınan ürünlerin iade ve değişimini kapsar. Müşterilerin mağazalarımıza gelerek fiziken yaptıkları alışverişlerdeki iade-iptal işlemleri bu kapsamın dışındadır ve ayrı bir prosedürle gerçekleştirilir.

3. GÖREV VE SORUMLULUKLAR:

3.1. E-ticaret için seçilen Doğrudan Mağazaları: İş bu prosedürle belirlenen şartlar doğrultusunda iade-değişim işleminin gerçekleşmesini sağlamak.

3.2. E-ticaret için seçilen Doğrudan Mağazaları Saha Sorumluları: Sorumlu oldukları mağazaların iade değişim süreçlerinin takibi, aksaklıkların giderilmesi.

3.3. Next Of Müşteri Hizmetleri: +90 850 241 91 27 numaralı müşteri hizmetleri hattı ve www.nextof.com.tr sitesi üzerinden gelen Cayma (iade-değişim) Formunun değerlendirilmesi, prosedüre uygun yanıtlanması ve ilgili mağazalara iletilmesi.

3.4. E Ticaret Yöneticisi: Tüm ticari satım sürecinin yönetimi.

4. İLGİLİ DOKÜMANLAR:

Cayma (İade –değişim) Formu (EK-1)

5. UYGULAMA:

Gümrük ve Ticaret Bakanlığı’nın 27 Kasım 2014 tarihli 29188 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği’nce belirlenen yükümlülükler doğrultusunda:

5.1. Tüketici, ondört gün içerisinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. Niteliği itibarıyla iade edilemeyecek ürünler, ALICI’nın isteği veya açıkça kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan ve geri gönderilmeye müsait olmayan tek kullanımlık ürünler, ALICI’ya teslim edilmesinin ardından ALICI tarafından ambalajı açıldığı takdirde iade edilmesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayan ürünler, teslim edildikten sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan ürünler, kopyalanabilir yazılım ve programlar, hızlı bozulan veya son kullanım tarihi geçen ürünler ve bu nevide her türlü gıda ürünler istisnadır.

5.2. Cayma hakkı süresi, tüketicinin malı teslim aldığı gün itibariyle başlar. Ancak tüketici, siparişi onaylamasından malın teslimine kadar geçen süre içerisinde cayma hakkını kullanabilir.

5.3. İade, değişim taleplerinde alışverişe ait fiş/fatura ibrazı zorunludur.

5.4. Raf ömrü çok kısa olan aşağıda listelenen gıda ürünlerinde, iade talebi ürünün bozulmaması için teslim alındıktan sonra en kısa sürede kontrol edilerek teslimden itibaren en geç 24 saat içinde yapılmalıdır:

-Kahve ve kokteyl şurupları, kuru gıdalar, gıda içeren diğer ürünler.

5.5. Taşıma sırasında ürünün hasar görmesi veya müşterinin ürünü satın almaktan kapıda vazgeçmesi halinde teslimat yapan görevli tarafından ürünler geri alınarak iade süreci başlatılır.

5.6. Müşterinin, siparişin iptal edilmesini istemesi durumunda:

*Sipariş hazırlanma safhasında ise işlem doğrudan SATICI tarafından iptal edilir.

*Siparişin teslimi sırasında (müşteriden tahsilat yapılmış, fatura kesilmiş ise) ya da teslimat sonrasında iptal istenildiğinde iade süreci başlatılır.

5.7. Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun 'un 4.Maddesine göre, "Tanıtım ve kullanma kılavuzunda ya da reklam ve ilânlarında yer alan niteliklerine aykırı olan ya da kullanım amacı bakımından tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar, ayıplı mal olarak kabul edilir. Müşteri, malın teslim tarihinden itibaren 30 gün içerisinde ayıplı mal bildiriminde bulunursa, ürünü iade etme, bedel indirimi, ücretsiz değişim ya da ücretsiz onarım haklarından birine sahiptir.” .Ayıplı Mal bildiriminde bulunarak yukarıda belirtilen haklardan faydalanmak için; Ürünün özellikleri, tanıtımında belirtilen özelliklerden farklıysa ya da, müşterinin üründen beklediği faydayı azaltan eksiklikler varsa, ürün, ayıplı mal sınıfına girer. Müşteri, 30 gün içerisinde ayıplı mal bildiriminde bulunarak Cayma hakkını kullanabilir.

5.8. SATICI, tüketicinin cayma hakkını kullandığına ilişkin bildirimin kendisine ulaştığı tarihten itibaren on dört gün içinde, varsa ALICI'nın teslim masrafları da dâhil olmak üzere tahsil edilen tüm ödemeleri ALICI'nın ürünleri satın alırken kullandığı ödeme aracına uygun şekilde ve ALICI'ya herhangi bir masraf veya yükümlülük getirmeden tek seferde iade edecektir.

5.9. ALICI aşağıdaki sözleşmelerde cayma hakkını kullanamaz:

a) Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve SATICI'nın kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere ilişkin sözleşmeler.

b) ALICI'nın istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallara ilişkin sözleşmeler.

c) Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek malların teslimine ilişkin sözleşmeler.

ç) Sağlık veya hijyen açısından iadesi uygun olmayıp, tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallara ilişkin sözleşmeler.

d) Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan mallara ilişkin sözleşmeler.

e) Malın tesliminden sonra ambalajın açılmış olması halinde maddi ortamda sunulan dijital içerik ve bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin sözleşmeler.

f) Abonelik sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında, gazete, dergi gibi süreli yayınların teslimine ilişkin sözleşmeler.

g) Belirli bir tarihte veya dönemde yapılması gereken, konaklama, eşya taşıma, araba kiralama, yiyecek-içecek tedariki ve boş zamanın değerlendirilmesine ilişkin sözleşmeler.

ğ) Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler ve ALICI'ya anında teslim edilen gayrimaddi mallara ilişkin sözleşmeler.

i) Yiyecek ve içecek gibi günlük tüketim maddelerinin, satıcının düzenli teslimatları çerçevesinde tüketicinin meskenine veya işyerine gönderilmesi.

5.10. ALICI tarafından teslim alınmış olan malın değerinin azalması veya iadeyi imkansız kılan bir nedenin varlığı cayma hakkının kullanılmasına engel değildir. Ancak ALICI kendi kusurundan kaynaklanan, malın değerindeki azalmayı SATICI'ya tazmin etmeyi kabul ve beyan eder.

5.11. İade konusu ürün ayıplı, sorunlu veya defolu değilse ve sipariş için eğer bir taşıma hizmet bedeli ya da kargo bedeli tahsil edilmiş ise; SATICI bu bedeli geri iade etmeme hakkını saklı tutar.









EK 1

CAYMA (İADE-DEĞİŞİM) FORMU

Kime:

Samet Korkmaz (Next Of)

Çağlayan Mah. Kartopu Sk. No:2 İç kapı no: 21 Mutlu Kule Kağıthane/İstanbul

Tel: +90 850 241 91 27

Mail : [email protected]



Bu formla aşağıdaki malların satışına veya hizmetlerin sunulmasına ilişkin sözleşmeden cayma hakkımı kullandığımı beyan ederim.


Fiş/Fatura Numarası:

Ürün teslim tarihi:

Cayma hakkına konu mal veya hizmet:

Cayma hakkına konu mal veya hizmetin bedeli:

Cayma nedeni:

Tüketicinin adı ve soyadı:

Tüketicinin adresi:

Tüketicinin imzası:

Tarih:
cultureSettings.RegionId: 0 cultureSettings.LanguageCode: TR